Drukuj

WYŻYNA TEATRALNA 2013
Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów

Rafał Rutkowski
Ojciec polski, one-man show

 Autor oraz reżyseria: Michał Walczak
Występuje: Rafał Rutkowski
Światło: Paweł Szymczyk
Muzyka: Secretservice75
Scenografia: Małgorzata Domańska
Kostiumy: Magdalena Godlewska-Rutkowska
Producent wykonawczy: Magdalena Kłośińska
Współprodukcja: Magdalena Godlewska-Rutkowska, Jolanta Bielasta

Rafał Rutkowski zabierze widzów w niezwykłą podróż - podróż do wnętrza ojcostwa! Jest to kolejna odsłona znanej już formuły stand-up comedy, czarnego humoru, prowokacji i doskonałego warsztatu aktorskiego Rafała Rutkowskiego. Niezapomniane doznania: poród na żywo. Cała prawda o seksie małżeńskim. Zachowania godowe u zwierząt. Jak podrywać „na ojca” na placu zabaw? Jak nakłonić żonę do drugiego dziecka? I wiele innych porad. Tylko dla widzów o mocnych nerwach i zdrowych przeponach. One-man show dla wszystkich ojców. A zwłaszcza ich matek. Żon. I dzieci. Obudź w sobie ojca.

Źródło informacji o spektaklu oraz foto: http://www.rafalrutkowski.com i http://www.teatrmontownia.pl

UWAGA na ten spektakl obowiązuje indywidualna rezerwacja miejsc !!! tel. 790 797 161


 Caryl Swift
Matka Mejra i jej dzieci

Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Scenariusz: Caryl Swift, Stanisław Miedziewski

Caryl Swift w monodramie „Matka Mejra i jej dzieci” wciela się w postać tytułowej Mejry. Tekst powstał na podstawie reporterskich relacji Wojciecha Tochmana (Jakbyś kamień jadła) i Ryszarda Bilskiego (Urodziłam się z łopatą), dotyczących masakr popełnionych w imię „czystek etnicznych” podczas wojny na Bałkanach, w latach 1992-95.

Inspiracją dla owego spektaklu była postać dr Ewy Klonowskiej, urodzonej we Wrocławiu, jednej z najwybitniejszych przedstawicielek medycyny sądowej na świecie i członkini Amerykańskiej Akademii Nauk Sądowych, która dostarczyła też część wykorzystanego w monodramie materiału. Dr Klonowska od ponad 15 lat wydobywa ludzkie szczątki z niezliczonych grobów rozsianych po całej Bośni. Metodycznie pracując po kilkanaście godzin dziennie, oddziela drobne kostki dzieci od kości nastolatków i dorosłych dopasowując każdą z nich do pozostałych. Z wydobytych bezładnych stosów szczątków odtwarza zwłoki ludzi, które zwraca rodzinom. Jest ona kluczem do połączenia zmarłych z żywymi.

Tytułowa Matka Mejra, muzułmanka z Bośni, która w roku 1992 straciła podczas tej wojny syna i córkę, towarzyszy doktor Ewie z codzienną pomocą, nacechowaną jednak permanentnym oczekiwaniem  na odnalezienie szkieletów swoich najbliższych.
Monodram „Matka Mejra i jej dzieci” rzuca światło na heroiczną „walkę z żywymi o prawa zmarłych”. Traktuje o naszej bezgranicznej pamięci o najbliższych, ale też o potrzebie złożenia ich w grobie i uwolnieniu się od żałoby. Spektakl ten jest wołaniem o sprawiedliwość wobec niewinnych, wobec ofiar i zapomnianych. Mówi o okrucieństwach popełnianych dawniej i obecnie na całym świecie, a nam żyjącym we Wspólnej Europie, przypomina też o demonach kryjących się w dziejach naszego kontynentu.

Premiera: 06.01.2012

GRAND PRIX Festiwalu Teatrów Niewielkich:  9 Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niewielkich w Lublinie, lipiec 2013
NAGRODA KAPITUŁY PUBLICZNOŚCI za najlepsze przedstawienie 27. Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, listopad 2012
NAGRODA PREZYDENTA WROCŁAWIA: 41. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu, październik 2012

Festiwale:
Festiwal WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie 2013, Słupsk, maj 2013
27 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, listopad 2012
41. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu, październik 2012
Festival Astorka 2012, Bratislawa, październik 2012
IV BytOFFsky Festiwal, Bytow, wrzesień 2012
Sam na scenie, Słupsk, czerwiec 2012; przedstawienie gościnne

CARYL SWIFT urodzona w Farnborough (Wielka Brytania) aktorka, tłumaczka, animator kultury, od ponad dwudziestu lat mieszka w Polsce.
W 1985 ukończyła Uniwersytet Walijski w Aberystwyth, Wydział Teatru, Filmu i Telewizji (aktorstwo, reżyseria). Od początku lat ’90 aktorka współpracuje z wybitnym reżyserem Stanisławem Miedziewskim (Słupski Ośrodek Teatralny RONDO, Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku, Kompania Banda Oszustów). W latach 2005-2007 aktorka i asystent reżysera w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, gdzie była również koordynatorem współpracy zagranicznej teatru. W 2005 zagrała też roku w Teatrze Off-deBicz w Sopocie. Zrealizowała trzy monodramy „Kalamarapaksa”, „Ćma” i „Matka Mejra i jej dzieci”. Aktorka ma swym koncie role w serialach telewizyjnych i reklamach.

NAGRODY ZA DZIAŁALNOŚĆ AKTORSKĄ: wyróżnienie na Festiwalu Teatru Jednego Aktora w Toruniu (1994), XXXVII Ogólnopolski Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2002 – Nagroda Marszałka Województwa Zachodnio-Pomorskiego, Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wielkopolskim (2002) – Grand Prix, Festiwal Formy Teatralne w Warszawie (2002) – Grand Prix, Nagroda Specjalna Jury 44 Kaliskich Spotkań Teatralnych (2004), Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Mogilewie na Białorusi – Grand Prix (2007). Nagroda I stopnia Prezydenta Miasta Słupska za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Rondo w Słupsku (2005).

Caryl Swift jest również autorką wielu przekładów dla teatrów i aktorów (m.in. Teatr KANA, Ewa Kasprzyk, dla Festiwalu Teatralnego Divadlo w Nitrze na Słowacji, Marcin Bortkiewicz, Wioletta Komar, Teatr Cogitatur). Współpracuje też aktorami pomagając im ulepszyć odegranie jej przekładów w języku angielskim. Dzięki zachowaniu – w przekładzie – niuansów rytmu, tonu i emfazy oryginału, wynikiem takiej współpracy są bardzo pozytywne recenzje i prestiżowe nagrody, m.in. Fringe First oraz Critics’ Award na Edinburgh Fringe Festival (“Noc”, Teatr KANA) oraz w 2011 roku Best Actress (“Diva”, Wioletta Komar) i Best International Show (“Patty Dyphusa”, Ewa Kasprzyk) na United Solo Festival na Broadway’u w Nowym Jorku.


  Marcin Zarzeczny
Zwierzenia bezrobotnego aktora

Tekst i wykonanie - Marcin Zarzeczny
Czas trwania - 1h40 bez przerwy

 

"Zwierzenia bezrobotnego aktora czyli scenariusz na jednego aktora, najlepiej bezrobotnego"

"Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy, jak trudna jest praca aktora, a raczej jej brak.
Młodzi absolwenci szkół teatralnych muszą zderzyć się z brutalną rzeczywistością i tylko nielicznym się udaje.
Tysiące wysłanych e-maili ze swoim portfolio, godziny oczekiwań na dziesiątkach castingów, upokarzające rozmowy z dyrektorami teatrów i innymi osobami, od których zależy ich kariera.
Czym innym ma zająć się taka osoba? Przecież nic innego nie potrafi...

W czasach kryzysu i braku pracy problem bezrobocia dotyczy wielu osób.
Młodzi, wykształceni ludzie zderzają się po studiach ze smutną rzeczywistością.
Można zadać sobie pytanie, dlaczego państwo łoży ogromne sumy na kształcenie osób,
które potem nie mogą znaleźć pracy?

Jak wygląda codzienne życie artysty poszukującego pracy? Marcin Zarzeczny w monodramie swojego autorstwa zakreśla obraz życia bezrobotnego artysty. Sytuacje opisane w tekście są na tyle uniwersalne, że można porównać je do sytuacji ludzi w innych sektorach gospodarki.
Każdy młody człowiek bez pracy zobaczy w nich obraz samego siebie.

"Zwierzenia..." to opowieść o determinacji i walce o realizację marzeń.
O ważnych rzeczach mówi się tu w sposób lekki, bez użalania się nad losem bezrobotnego.
W scenariuszu zawarty jest opis doświadczeń bohatera związanych z poszukiwaniem pracy.
Nie one są tu jednak najważniejsze, a sposób w jaki reaguje na nie bohater próbując myśleć
tylko pozytywnie i patrzeć na trudne sytuacje z ogromnym dystansem.

Będzie to trzecia publiczna prezentacja scenariusza, z naniesionymi poprawkami, których inspiracją była widownia pierwszego odczytu.
Planowane są kolejne otwarte próby w Warszawie, oraz dwie próby w Krakowie w marcu.

Tekst nie jest napisany w klasyczny sposób, opierający się na misternej budowie dramaturgii.
W zasadzie tej dramaturgii jest tutaj niewiele.
Ważniejsze od niej jest zbudowanie atmosfery intymnej rozmowy bohatera z widzem, podobnej do rozmowy przyjaciół."

Dawid Komuda

 

"Kochajcie bezrobotnych artystów!"
M. Kubiak, teatrdlawas.com

"(Niespodzianką) był wspaniały występ Marcina Zarzecznego zatytułowany „Zwierzenia bezrobotnego aktora". Niesamowite umiejętności sceniczne pozwoliły artyście zafascynować publiczność swoją osobowością i niezwykłą historią perypetii związanych z poszukiwaniem pracy."
informacjelokalne.pl

"Mimo iż monodram trwał półtorej godziny, publiczność cały czas z zapartym tchem śledziła opowieść o poszukiwaniu angażu na stałe w teatrze czy filmie, wysyłaniu setek maili, szukaniu kontaktów, a w międzyczasie zarabianiem na życie innymi sposobami."
gniezno.naszemiasto.pl

"Zwierzenia bezrobotnego aktora" Marcina Zarzecznego to opowieść o determinacji i walce o realizację marzeń. O ważnych rzeczach mówi się tu w sposób lekki, bez użalania się nad losem bezrobotnego. W scenariuszu zawarty jest opis doświadczeń bohatera związanych z poszukiwaniem pracy. Nie one są tu jednak najważniejsze, a sposób w jaki reaguje na nie bohater próbując myśleć tylko pozytywnie i patrzeć na trudne sytuacje z ogromnym dystansem.
Tekst nie jest napisany w klasyczny sposób opierający się na misternej budowie dramaturgii. W zasadzie tej dramaturgii jest tutaj niewiele. Ważniejsze od niej jest zbudowanie atmosfery intymnej rozmowy bohatera z widzem podobnej do rozmowy przyjaciół.

Szczegóły: facebook.com/ZwierzeniaBezrobotnegoAktora

Marcin Zarzeczny, aktor, teatrolog, absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, Państwowego Studium Aktorskiego w Olsztynie oraz Studium Muzycznego. Urodzony w Kraśniku w 1984 roku. Dyplom aktora otrzymał w 2006 roku. Współpracował z teatrami: Polskim w Szczecinie, Jaracza w Olsztynie, Dramatycznym w Wałbrzychu, Ludowym w Krakowie oraz warszawskimi: Na Woli, Wytwórnia i Komedia.
Obecnie współpracuje z Agencją Artystyczną Jerzy Bończak Komedie, Teatrem Drugą Strefą oraz lubelską Sceną In Vitro.
Zdobywca nagród aktorskich w Lublinie, Gdańsku, Częstochowie i Albanii.


Przemysław Gąsiorowicz
Tuwim

OBSADA: Przemysław Gąsiorowicz

 

Przemysław Gąsiorowicz - Aktor teatralny (Teatr im. J. Osterwy w Lublinie), filmowy (Pitbull, Czas Honoru, At Oglog), konferansjer, kabareciarz, showman, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Aktorski,  Niepublicznej Szkoły Aktorskiej SPOT w Krakowie, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Historyczny, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej, kierunek etnologia. Uczeń m.in. Jana Peszka, Mikołaja Grabowskiego, Jerzego Stuhra, Krzysztofa Globisza, Anny Polony, Marty Stebnickiej i Olgi Szwajgier. Przyjaciel Teatru OKO i Wyżyny Teatralnej.


Teatr M.D.K. czyli Młode Dzielne Kuropatwy
PTAM

Reżyseria:  Monika Adamiec
Scenariusz: Krystyna Miłobędzka
Muzyka: Monika Adamiec i zespół
Scenografia: Monika Adamiec
Światło: Monika Adamiec

 

Czy „PTAM”  to obraz świata dorosłych widziany oczami dziecka,  a może  świat dziecka widziany oczami dorosłych? I jedni i drudzy mogą się tu przejrzeć, bo tu odbijają się ich myśli, uczucia, marzenia, a widziane z perspektywy czasu  zmieniają się i często wypaczają. Dla nas „PTAM” jest próbą odpowiedzi na pytania: Czy do przekroczenia magicznej linii dorosłości wystarczy tylko metryka, czy trzeba czegoś więcej, i jaką rolę w dorastaniu odgrywają nasi najbliżsi, rodzice?
Przygotowując przedstawienie, chciałyśmy pokazać, że chociaż świat się zmienia, szaleńczo pędzi, często brakuje czasu na wszystko, to dzieci zawsze pozostają dziećmi, a ich marzenia są najwspanialszą drogą do dobrego życia i do dorosłości. Dlatego warto spełniać dziecięce marzenia , nawet wtedy, gdy sami już jesteśmy dorośli.

Scenariusz spektaklu „PTAM” Krystyny Miłobędzkiej, zwany również zapisem teatralnym, powstał w wyniku wspólnych prób i rozmów reżysera Leokadii Serafinowicz ze scenografem Janem Berdyszakiem kierownikiem literackim Andrzejem Górnym oraz aktorami Krystyną Cysewską, Teresą Sreberską, Krzysztofem Deszczyńskim, Janem Harendą i Andrzejem Marciniakiem w Poznańskim Teatrze Lalki i Aktora. Prapremiera odbyła się w roku 1977.

Występują: Anna Paliga, Ewa Gargała, Gabriela Majka/Karolina Kowalska, Maria Kubaszek, Katarzyna Gromadzka

Premiera: 28 lutego 2013r.

Fragment protokołu z posiedzenia Komisji VII Przeglądu Amatorskich Zespołów Teatralnych „Teatralny Autograf”.
Teatr M.D.K. czyli Młode dzielne Kuropatwy, spektakl „Ptam” reż. Monika Adamiec
„To wyraźny profesjonalny AUTOGRAF TEATRALNY pani Moniki Adamiec i jej w pełni świadomego, świetnego zespołu teatralnego. Inscenizacja spektaklu z wyraźną, przepiękną kropką na zakończanie, wskazują na dojrzałość teatralną inscenizatorki, przywołując skojarzenia z teatrem Kantora, Dormana, czy teatrem studenckim lat 70-tych ubiegłego wieku.”


 Teatr Ecce Homo
Gracz

Reżyseria - Stanisław Miedziewski
Występuje: Michał Pustuła
Produkcja Stowarzyszenie Artystyczne Ecce Homo

"GRACZ" reż. Stanisław Miedziewski na motywach powieści F. Dostojewskiego

"Namiętność to żywioł, w którym żyjemy. Bez niej, możemy tylko wegetować". To słowa Lorda Byrona. Fiodor Dostojewski, w swojej powieści daje wnikliwy portret człowieka ogarniętego namiętnością hazardu gracza, zarówno przy ruletce w kasynie jak i w życiu. Bohater przedstawienia postawiony jest przed nami jak zwierciadło, które próbuje powiedzieć: "nie umiem was nauczyć, Dzieci jak macie żyć."

Stanisław Miedziewski

Z recenzji:
(...)W "Graczu" nie ma zwycięzców, a zabieg zastosowany przez Miedziewskiego ukazuje nie tylko jak ruletka manipuluje ludźmi, ale jak oni manipulują sobą wzajemnie. Gra się nie tylko przy zielonym stoliku, ale na spacerze, w pokoju hotelowym, w intymnym wyznaniu. To inny, ciekawy wymiar monodramu, często pomijany - zwłaszcza w filmowych interpretacjach - utworu Dostojewskiego.
Paweł Chmielewski - Teraz 10(74), październik 2010

Spektakl zdobył:
I nagrodę na Festiwalu Teatrów Niewielkich w Lublinie - listopad 2010r.
I nagrodę w kategorii nagród indywidualnych - Złotą Misę Borowiny za kreację aktorską na XXXII Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju - styczeń 2011r.
Nagrodę Publiczności - Talerz Biesiadny Króla Jana na XXXII Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju - styczeń 2011r.

MICHAŁ PUSTUŁA - aktor Teatru Ecce Homo
Związany z Teatrem Ecce Homo od 2002 roku. Absolwent IV L.O. w Kielcach oraz Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Humanistyczno - Przyrodniczego w Kielcach. Aktualnie dziennikarz Radia Planeta. Zagrał w 21 spektaklach, głównie kreując role pierwszoplanowe.
"Gracz" to pierwszy monodram w dorobku Michała Pustuły i pierwszy w historii Teatru Ecce Homo.


 TEATR s.tr.a.c.h.
Moje szczęście

Reżyseria: Paweł Wrona
Scenariusz: Paweł Wrona (na podstawie książki „Gra na wielu bębenkach” Olgi Tokarczuk
Technik dźwięku: Paweł Wrona,
Technik świateł: XXX osoba z teatru,
Operator multimediów: YYY osoba z teatru

Występuje: Dagmara Bogacz

TEATR s.tr.a.c.h.
Strasznie Trudno Analizować Czyjąś Historię

Działamy przy Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie od 2007 roku. Jesteśmy, ponieważ kochamy teatr. Naszym celem jest promowanie teatru alternatywnego oraz dzielenie się nim z naszą publicznością. Spotykamy się na scenie, by budować spektakle w nurcie niezależnym, a przede wszystkim, by dotknąć widza. Słowa, muzyka, taniec, plastyka – dzięki nim przekazujemy nasze emocje. Nie uciekamy od scenicznych tradycji. Poszukujemy nowych środków wyrazu artystycznego, dlatego każdy spektakl to dzielenie się oddechem, spojrzeniem i gestem.
Efektem naszej działalności są m.in. Nocne Teatralne Strachy, które w 2011 roku uzyskały miano międzynarodowego festiwalu teatrów alternatywnych. W ramach festiwalu prowadzimy wakacyjne warsztaty teatralne, podczas których pracujemy z młodzieżą nad ruchem ciała, emisją głosu i dykcją oraz uczymy techniki performance, teatru cieni, lalek a także pisania recenzji teatralnych. Po zakończeniu cyklu spotkań  podopieczni mają możliwość zaprezentowania zdobytych umiejętności na otwarciu naszego festiwalu, w spektaklu, który wspólnie przygotowaliśmy.
W tak zwanym międzyczasie pracujemy nad własnymi spektaklami. W dorobku mamy już kilka premier, m.in. Istnienia - reż. Natalia Czernicka, Instynkt - reż. zespół, Performance Zlepione Ciała – reż. Paweł Wrona Życie jest piękne – reż. Paweł Wrona, Moje szczęście – reż. Paweł Wrona oraz Czterej muzykanci z Bremy – reż. Paweł Wrona.
Organizowane festiwale: Nocne Teatralia Strachy, Małe Teatralia Strachy.
Zrealizowane wydarzenia: Teatr Intymnie.

Członkowie teatru: Dagmara Bogacz, Nina Przybylska, Grzegorz Langner, Katarzyna Myśliwiec, Karina Maziarek, Paweł Wrona, Kamila Bargieł, Katarzyna Brymerska, Karolina Mięsowicz, Alicja Moskal.


 Teatr Straszydełka
Polowanie na lisa

Reżyseria: Sławomir Żyłka, Barbara Michalczuk
Scenariusz: Sławomir Żyłka, Barbara Michalczuk
Muzyka: zespół
Scenografia: Sławomir Żyłka
Data premiery: kwiecień 2013 r.

Występują: Aleksandra Niebrzegowska, Patryk Łazuga, Jakub Frączek, Adam Lipiński, Rafał Nurzyński

Dramat „POLOWANIE NA LISA” Sławomir Mrożek napisał w 1976 roku. Jest to na pozór prosty i lekki żart.   Ta błyskotliwa opowiastka
to  przewrotna, wieloznaczna i nader oryginalna alegoria. Scenerią dla tej historyjki jest „prawie śmietnik”, czytelny znak końca naszej cywilizacji… co zniszczyła sama siebie. W takim świecie stworzonym przez Mrożka, i Lis i Kogut stają się obiektem polowania prowadzonego przez Wodzireja w towarzystwie Ogarów odzianych jak drobni urzędnicy. W polowaniu tym Paralityk na wózku, zmuszony do udziału w krwawym przedsięwzięciu, zabija Lisa i Koguta, potem zaś sam zostaje otoczony przez stado Wilków. Lis u Mrożka to filozoficzny erudyta… szkoda, że jest on ostatnim Lisem w lesie. Kogut natomiast to bojaźliwy  entuzjasta postępu… technicznego. Co się stanie gdy się spotkają? Eks – król i Eks – hrabia to relikty przeszłości… jak widać nie jest łatwo odciąć się od korzeni. Kiedy ich przeszłość nakłada się  na teraźniejszość…  powstaje twór, który nie ma nic wspólnego z wyrazistą osobowością… bo jest ona po prostu nijaka.

Czas trwania: 30 minut

Teatr „Straszydełka”  istnieje od 2006 r. W zespole działało już kilka pokoleń młodych aktorów. „STRASZYDEŁKA” w swoich widowiskach śmiało używają środków wyrazu plastycznego, a tworzone przez grupę spektakle są oparte na autorskich scenariuszach lub ciekawych adaptacjach. Opiekunowie artystyczni teatru to Barbara Michalczuk i Sławomir Żyłka. Grupa „STRASZYDEŁKA” także włącza się w upowszechnianie teatru. Pierwsza edycja Festiwalu  „teatr w ogrodzie?”  z warsztatami dla uczestników odbyła się w  lipcu 2012 r. Jego finałem była prezentacja spektakli i parateatralnych działań artystycznych w plenerze. Sceną prezentacji był Ogród - Zielona 17 Eleonory i Zygmunta Adamczyków  w Sobolach.  Projekt „teatr w ogrodzie?”  współfinansował Powiat Radzyński, Gmina  Ulan-Majorat i Ulańskie Forum Inicjatyw Społecznych.  Zadanie zostało zrealizowane przez Gminny Ośrodek Kultury w Ulanie-Majoracie i Teatr „STRASZYDEŁKA”. Dzieciom i młodzieży z zaprzyjaźnionych teatrów równolegle z warsztatami teatralnymi organizatorzy  zapewnili także czynny wypoczynek wakacyjny. Za nami kolejna „deszczowa” edycja Festiwalu „teatr w ogrodzie?” 2013.

WYRÓŻNIENIA:
Wielokrotny udział w Festiwalu „WYZYNA TEATRALNA” ,wielokrotna nominacja do Wojewódzkiego Przeglądu Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych w Lublinie - w 2013 r. wyróżnienie dla Teatru i wyróżnienie dla Rafała Nurzyńskiego za rolę lisa.
Udział w Przeglądzie Teatralnym „Sezon” gdzie zarówno teatr jak i Rafał Nurzyński także otrzymali wyróżnienia.


Teatr Hesperydy
Wyspa Żywiołów

Reżyseria: Elżbieta Dopieralska
Scenariusz: autorski
Muzyka: Wiktor Trawiński
Choreografia:  Sebastian Jakimiuk
Data premiery: 24.06.2013
Czas trwania: 30 minut

 Występują: Justyna Dywańska, Agata Kmieć, Kamil Kierzek, Kamila Kowalczyk, Pola Ligaj Vova Makovskyi, Anna Maria Olszak, Paula Stachniuk

"Wyspa Żywiołów"
Historia wody, ziemi, ognia i powietrza. Historia ludzi przepełnionych uczuciami, które towarzyszą nam na co dzień.
Chcesz odkryć tajemnicę jaką kryje stworzona przez nas wyspa?
Jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas tuż za rogiem?
Jak trudno pokonać drogę, która doprowadza nas do celu?
Podróż na nieodkryty ląd...

Spójrz jak szybko nienawiść przeradza się w miłość.
Koszmar w namiętność. Pieszczota w grzech, zniszczenie w delikatność.
Uczucie, które niosą ze sobą dźwięki. Upadek. Wygrana. Przyjaźń i walka. Wolność, ciepło i nadzieja.
Przyjdź i zobacz jak wygląda świat naszymi oczami. Świat wody, ziemi, ognia, wiatru... i serca.


Teatr Hesperydy
Brida

Reżyseria: Elżbieta Dopieralska

 "Brida" adaptacja książki Paulo Coelho pod tym samym tytułem. Przedstawienie zabiera nas do świata magii, nauki, strachu, walki ze swoimi słabościami aż do samego zwycięstwa i satysfakcji z dążenia do celu. W roli tytułowej wystąpiła Justyna Dywańska.


Teatr maliWielcy
W labiryncie życia

Scenariusz: Monika Kraszewska
Reżyseria: Monika Kraszewska

Teatr ''maliWiecy'' powstał  w marcu 2012r., działa przy Gminnym Ośrodku  Kultury w Hańsku.  Ideą zespołu jest pobudzenie wrażliwości, rozwijanie osobowości poprzez teatr oraz poszukiwanie i odkrywanie własnego wnętrza.

"W labiryncie życia" to opowieść o czwórce zwyczajnych nastolatków. Zwyczajnych, czyli takich, którzy mają swoje właśnie marzenia i walczą o nie. W różny sposób. Przeważnie sami, bo ich rodzice są nieustannie zajęci pracą lub jednego z rodziców brakuje. Jednak mimo wszystko każdy z nich ma szansę na realizacje marzeń, na normalne życie, na zainteresowanie ze strony najbliższych.

Scenariusz powstał tydzień po Wyżynie Teatralnej 2012.


Zespół Teatralny Pacholęta
Przygody koziołków

Zespół teatralny ,,PACHOLĘTA'' działa od 18lat- oczywiście zmienia się skład. Od wielu lat uczestniczymy w Bielskich Spotkaniach Teatralnych. Wielokrotnie byliśmy nominowani do Lublina na Festiwal Najciekawszych Widowisk. Lubimy się spotykać na zajęciach teatralnych i zabawę w teatr.

Widowisko pt. ,,Przygody koziołków'' powstało na podstawie lektury kl.II ,,Nie płacz koziołku''. Głównym wątkiem jest posłuszeństwo dzieci wobec dorosłych. Przedstawiamy nieposłuszeństwo koziołka wobec swoich opiekunów i skutku tego i konsekwencje. Spektakl jest wesoły.


 Teatr OKO
Słowa

Scenariusz: Marcin Woszczewski
Reżyseria: Marcin Woszczewski
Światła, kostiumy i scenografia: Marcin Woszczewski
Choreografia: Marcin Woszczewski i grupa

Szczegóły spektaklu ---> tutaj


Festiwal Wyżyna Teatralna jest objęty Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Lubelskiego


 


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Przyznanej Pomocy na operacje z zakresu małych projektów w ramach działania  413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 ,pt.: „Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów Wyżyna Teatralna” realizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Rudzie-Hucie.